Metody utrwalenia wizerunku marki oraz oferowanych produktów

Wysoka oryginalność marki to konieczność. Bez niej triumf będzie jednorazowy albo w ogóle niemożliwy do osiągnięcia. W natłoku przypominających siebie produktów, zachodzi konieczność wyróżnienia swojego. Po prawdzie, jedynym sposobem uzyskania wysokiej zapamiętywalności jest stworzenie przyciągającego wzrok loga, interesującego opakowania i jedynego w swoim rodzaju kształtu przedmiotu. Kiedy już ten produkt osiągnie sukces, można go sprzedać albo udostępniać licencję innemu zainteresowanemu, wraz ze znakiem produktu czy patentem.

prawa autorskie

Autor: EnergieAgentur.NRW
Źródło: http://www.flickr.com

Prawa autorskie w Internecie są niezwykle często łamane. W przypadku, kiedy naszą główną przestrzenią działania jest Internet, wyjątkowo trudno jest ochronić się przed kradzieżą swojej twórczości. Niestety, prawa autorskie w Internecie (JWP) są niedostatecznie zabezpieczane. Jakakolwiek twórczość tam zamieszczona wyjątkowo szybko może być skopiowana i wykorzystana bez wiedzy autora. Bardzo łatwo jest zachować widzianą zawartość monitora. Więc najskuteczniejszym gwarantem jest znak wodny, utrwalony na grafice przez jej autora.

Oprócz opakowania graficznego, na rozpoznawalność produktu składa się również wzór przemysłowy (wzór przemysłowy). Jest to wierzchnia postać produktu, wyjątkowy kształt o charakterystycznych liniach i profilu. Dla jego zabezpieczenia trzeba udać się do właściwego urzędu. Gdy produkt(polecamy Etykiety z poliestru) okaże się wyjątkowym triumfem, to opatentowany wzór przemysłowy stanie się najlepszym zabezpieczeniem na wypadek kradzieży, lub szansą na szybki zysk przez jego odsprzedaż.

Następnym znaczącym fragmentem wizerunku marki jest znak towarowy. Może nim być wyraz, wybrany ciąg liter i cyfr, graficzny zapis, symbol. Ten znak i jego zróżnicowane opcje kolorystyczne jest możliwość zastrzec we właściwym urzędzie. Jak będziemy zainteresowani kupnem oznaczenia od innego producenta, własna wycena znaku towarowego (wycena znaku towarowego) będzie najlepszym sposobem poznania jego rozpoznawalności.

przyklad znaku towarowego

Autor: Christopher Tran
Źródło: http://www.flickr.com

Nasz logotyp lub znak towarowy to nie taka prosta rzecz. Na potrzeby ich opracowania zatrudniamy często grupy ludzi, fachowców, designerów. Ten znak najlepiej gdyby był poprzedzony wybadaniem rynku. Jego zróżnicowane koncepcje powinny zostać poddane badaniu pośród grupy docelowej odbiorców. Gdy wszystko jest przygotowane, należy zrobić właściwe kroki, jakie dadzą nam wszelkie prawa własnościowe do projektu. Wycena znaku towarowego jest dobrym sposobem na oszacowanie rozpoznawalności marki.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*