Co zapewniają nam amortyzatory w samochodzie oraz czy amortyzatory miękkie to korzystny wybór?

Komfort podróży samochodem zapewnia niezwykle dużo elementów. Są to także amortyzatory. Posiadają one wpływ nie jedynie na komfort podróży samochodem, lecz również zabezpieczają przed negatywnym wpływem wstrząsów w czasie podróży.

ogrzewanie podłogowe

Autor: TECE
pudełka
Amortyzator jest mechanizmem, który znajduje się w podwoziu. Podstawowym jego obowiązkiem jest przechwycanie oraz rozpraszanie nadmiaru energii, który wytwarzany jest w czasie pracy mechanicznego systemu.

Ciekawi Cię ten wątek? To odsyłam do źródła (https://transgaz.waw.pl/dwutlenek-wegla-spozywczy/), ponieważ odkryjesz tam masę ciekawych treści w tej dziedzinie.

Krótko mówiąc amortyzator samochodowy odpowiada za minimalizowanie wstrząsów sprężystych podzespołów. Dzięki tłumiącym cechom, gwarantuje on bardzo znaczny komfort jazdy. Odpowiada również za ciągły kontakt opony z nawierzchnią, co posiada niezwykle duże znaczenie przede wszystkim jeśli dużo poruszamy się po nierównościach. Amortyzatory stosowane są również w zawieszeniu samochodu. Za zadanie posiadają one sprawdzać pracę sprężyn i tłumić drgania tych sprężyn. Amortyzatory mają wpływ również na to, żeby równomiernie rozłożony był ciężar samochodu na wszystkie koła. To zezwala uzyskać właściwą przyczepność i wpływa pozytywnie na komfort podróży.

W samochodach najczęściej montowane są amortyzatory hydrauliczne, w jakich rolę tłumiącego odczynnika pełni ciecz. Przeważnie jest to olej. Samochodowy amortyzator im jest w większym stopniu miękki, tym jest większa jego zdolność, aby pochłaniać energię. Amortyzatory miękkie przeważnie instalowane są fabrycznie oraz charakteryzują się dość niewysokimi siłami tłumienia wybicia oraz wbicia. Gwarantują one bardzo wygodną jazdę, ale przy pokonywaniu nierównego terenu pojazd może się kołysać bardziej niż w przypadku amortyzatorów sportowych, które przeważnie są twardsze i cechują się siłami wyższymi tłumienia wybicia i wbicia.

Amortyzator hydrauliczny budową swoją przynosi na myśl cylinder. W środku amortyzatora jest tłok, który wyposażony jest w otwory z zaworami. przestrzeń cylindra wypełniona jest olejem, którego zadaniem istotnym jest tłumienie ruchu tłoka.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*